De HR-structuur en processen van jouw bedrijf optimaliseren. Hoe gaat dat in zijn werk?

  1. Intakegesprek

Op basis van een intakegesprek bepalen wij samen met de klant de precieze scope van de opdracht. Dit bestaat uit:

  • Welke HR-processen of problemen moeten worden geanalyseerd en aangepakt?
  • Welke gegevens zijn hiervoor vereist?
  • Wat zijn de verwachtingen en doelen? Welke resultaten zijn van primair belang?
  • De timing/planning
  • De methode voor het communiceren van de resultaten
  • Budgettaire aspecten
  1. Analyse

We voeren een grondige analyse uit van de huidige situatie. Dit kan variëren van het onderzoeken van bestaande processen en procedures tot het houden van interviews met medewerkers.

  1. Analyserapport

Op basis van de verzamelde gegevens stellen we een analyserapport op en doen we aanbevelingen.

  1. Optimalisatie

De klant kiest welke optimalisaties er worden doorgevoerd en welke taken zij zelf oppakken of uitbesteden. In deze fase onderzoeken we niet alleen de concrete verwachtingen van de klant, maar ook het verdere verloop van het proces en welke rollen er worden toebedeeld. Dit omvat niet alleen de optimalisatie zelf, maar ook de communicatie naar de medewerkers bijvoorbeeld.

Tijdens deze fase staan wij ook in voortdurend contact met de klant zodat deze steeds op de hoogte is en we kunnen bijsturen waar nodig. Zo verzekeren we ons ervan dat de verwachtingen van de klant worden ingelost.

Klaar om jouw HR-beleid naar een hoger niveau te tillen? Contacteer ons nu!